Vera ali lenoba?
KKC 386. Kaj je vera?
Vera je Božja krepost, s katero verujemo v Boga in sprejemamo za resnico vse, kar nam je razodel in nam sveta Cerkev predloži v verovanje, kajti Bog je resnica sama. Z vero se človek svobodno izroči Bogu. Zato si tisti, ki veruje, prizadeva, da bi spoznal in izvrševal Božjo voljo, saj »vera deluje po ljubezni« (Gal 5,6).
Vera je močno duhovno orožje, ki nas povezuje z Nepremagljivim. Če pogledamo svoje uboge moči, lahko kaj hitro vržemo puško v koruzo, ker smo šibkejši od našega napadalca. »Kajti naš boj se ne bije proti krvi in mesu, ampak proti vladarstvom, proti oblastem, proti svetovnim gospodovalcem te mračnosti, proti zlohotnim duhovnim silam v nebeških področjih.« (Ef 6,12)
Vendar je, če se oklepamo Kristusa, naš sovražnik že obsojen na propad. Ob vznožju Kristusovega križa, na katerem je z ljubeznijo plačal za naše grehe, lahko hudič le rjove kot na smrt ranjena pošast. Kajti »ne smrt ne življenje, ne angeli ne poglavarstva, ne sedanjost ne prihodnost, ne moči, ne visokost, ne globokost ne kakršna koli druga stvar nas ne bo mogla ločiti od Božje ljubezni v Jezusu Kristusu, našem Gospodu.« (Rim 8, 37). Navezo z njim vzdržujemo z molitvijo in z zakramenti.
Kristusova telo in kri nas ščitita pred zlom, kot je jagnjetova kri v Mojzesovem času pred izhodom iz Egipta na vratnih podbojih zaščitila prvorojence gotove smrti. Spoved obnavlja naše moči, ki so bile oslabljene zaradi ran, ki nam jih je zadal greh. Hudobec želi to življenjsko pomembno zvezo med nami in Bogom prekiniti in bo vse naredil, da bi na Božje mesto postavili malika ter iskali moč pri tistemu, ki nam ne more pomagati. Koliko ljudi se tako zateka v ezoteriko in praznoverje, se navezuje na minljive dobrine, moč ali privide ljubezni. Na prestol, ki je v našem srcu namenjen Bogu, lahko postavimo celo svoje trpljenje in strahove, tako da jim veliko bolj verjamemo kakor Gospodovi ljubezni.
Kaj je lenoba ali akedia?
Akedia je nasprotje veselju, ki ga v duši povzroči navzočnost Boga. Ta greh izključi dušo za Boga in nas izklopi iz stika z njim. Veselje spričo njegove navzočnosti v nas polagoma ugasne, tedaj se polasti duše grešna žalost. Bolj kakor upanje razjeda v nas ljubezen in zavrača občestvo z Bogom. Sledijo upad ljubezni v nas, duhovna medlost in pomanjkanje veselja do molitve. Notranje veselje postane brezčutno in plehko, maša nam postane zoprna, molitev odvečna.
Sicer pa je aked nasprotje asketa. Za svojo notranjo praznino išče številne nadomestke. Učinkovita obramba zoper strah je užitek. Ker sta najbolj dostopna tista na mizi in pred ekranom, se pogosto zavali v naslanjač pred televizorjem in tam grizlja čokolado ter kikiriki.
Kako jo prepoznamo?
Po nestrpnosti:čas je strašno dolg, turoben in enoličen.Po nestanovitnosti: redovnik hoče oditi iz samostana, nekdo hoče menjati službo na tri leta, hoče menjati avto, prijatelje, ko mu niso več všeč, duhovnik želi menjati župnijo, mož pa gleda za mlajšimi od svoje žene. Po kvarnem spraševanju: za koga le se trudim, ali ima to sploh smisel, ali ni bolje pri priči nehati … Po čezmernem nagnjenju k sprostitvi: pojavlja se nenehna zaspanost in želja po lahkotnejših stvareh.
Odpravimo jo:najdimo svoje poslanstvo – iti vase, da odkrijemo, kako močno hrepenimo po Bogu. Živimo sedanji trenutek – sprejemaj ga kot dar in obujaj ljubezen. Vsakdanja zvestoba v molitvi. Vztrajajmo, kjer smo in ne spreminjajmo smeri. Stanovitnost v molitvi in stanovski nalogi. Bodimo ponižni. Ne bežimo v spanec. Nehajmo prelagati pomembne odločitve. Prevzemajmo pobude. Premagujmo lenobo z natančnim opravljanjem dolžnosti. Ne obžalujmo sprejetih odgovornosti, ampak jih izpolnjujmo. Sprejmimo spremstvo duhovnega voditelja.
Sveto pismo mi govori
2 Mz 15, 1–12 | 2 Tes 3,10
Vprašanja za razmislek
o Ali je trpljenje zame priložnost za krepitev vere? Izkušnja, ko se je moja vera okrepila.
o Si imel že kakšno daljše obdobje lenobe, brezdelja? Ali in kako prispevaš v skupno blagajno doma, ali kjer sobivaš?
o V letu, ki je pred teboj, kakšne so tvoje glavne obveznosti? Naštej jih vsaj deset in ji razvrsti po pomembnosti.
Pripravila: s. Metka Kastelic
Viri:P. Ide in L. Adrian: 7 glavnih grehov, T. Špidlik, Osnove duhovnega življenja