Osmi večer: Kako govorimo, kdo sploh posluša?
V Cerkvi uporabljamo določeno govorico, ki je razumljiv zgolj v določenem kontekstu. Je morda naša govorica zastarela in se zato njenega sporočila sploh več ne da razumeti? Je jezik, ki ga uporabljamo, dovolj razumljiv širšemu krogu ljudi ali bi se bilo morda potrebno bolj truditi s »prevajanjem«?
Na okrogli mizi bomo skupaj razmišljali tudi, ali smo v odkrivanju drugačne govorice katoličani, tako laiki kot duhovniki, subjekti komunikacije (tisti, ki imamo kaj povedati in tudi povemo) ali smo le kanali za posredovanje delnih informacij »od zgoraj«. Kako našo komunikacijo navznoter in navzven vidijo katoliški novinar, družbeni analitik in filmski režiser?
Božo Rustja: Zakaj so pridige dolgočasne in zakaj duhovniki velikokrat nerazumljivi? Ali morda zato, ker uporabljajo govorico, ki je oddaljena od današnje govorice in življenja ljudi?
Dr. Aleš Maver: Da so komunikacijski šumi med katoličani in ostalimi deli slovenske družbe stalnica, zdaj ni več nobena skrivnost. Da so v veliki meri posledica polstoletnega sistematičnega izganjanja vseh krščanskih vsebin iz javnosti, ki je v Sloveniji doseglo še bolj absurdne razsežnosti kot drugod, tudi ne. Zato želim sam spregovoriti o manj znanem vidiku tega odnosa. Zdi se mi preprosto, da se slovenski katoličanke in katoličani preradi vživljamo v podobo stereotipnega zateženca, kot nam jo podtika javnost, ki z visoko dvignjenim palcem prodaja ne pretirano kakovostno blago iz 19. stoletja. Šifra: Big Brother in Gostilna.
David Sipoš: Večkrat smo katoliki pač tisti, ki si ne upamo povedati v kaj verjamemo in kdo smo. Če pa že o tem govorimo, uporabljamo govorico svojih pradedov. A mladi živimo vero, ki so jo ljudje že tisočletja, na način kot jo dojemamo v tem modernem svetu. In le upati bi si morali, pa bi takoj modernizirali kanale preko katerih “vsi ostali” dobivajo podobo o nas. A kaj naj, ko pa bi radi kdaj povedali kaj na nov, moderen, način, pa stisnemo rep med noge, ker se bojimo da bomo razburili svojo babico in da nas bodo doma označili za heretike.