MARIJA, SEDEŽ MODROSTI

alt

Spričo aktualnih družbenih, političnih, socialnih, cerkvenih in drugih problematik na Slovenskem se v zadnjem času pogosteje sliši vzdih: »Več je potrebno moliti za zdravo pametKako prav so imeli naši verni predniki, ko so v repertoar svojih rednih molitev vključevali tudi prošnjo za zdravo pamet. Slednja pa ne pomeni le razumskega dela človekovega bitja, ampak celostno razumevanje življenja v njegovi pristnosti in globini. Njeno družinsko deblo bi po besedah Aleša Čerina lahko opisali takole: Njena starša sta resnica in zaupanje, njen mož preudarnost, njena hči odgovornost ter njen sin razum. A pri vsem tem modrovanju kljub temu še nismo prodrli najgloblje, v tisto kamrico človekovega srca, kamor nihče drug nima dostopa kakor le njen lastnik. Tam se nahaja dopolnilo zdrave pameti, ki ji pravimo modrost.

 

 

Velikokrat sem se spraševala, kaj modrost sploh pomeni, ko pa se nam, študentom, tako rada znajde na jeziku. Kdo je moder človek? Slovar slovenskega knjižnega jezika pravi: Kdor je sposoben »prodorno misliti in ustrezno ravnati«. Torej gre za skladnost jasnih misli in dejanj. In od kod jasnina človeškim mislim? Odgovor zahteva vero, saj presega zdravo človeško pamet. Svetopisemska knjiga Pregovorov pravi, da je bila modrost zasnovana od vekomaj, preden je bila zemlja, saj jo je imel Gospod že v začetku svojih poti (prim. Prg 8,22-23). Smisel njenega obstoja pa se izraža v razdajanju same sebe ljudem, čemur smo priča v primeru kralja Salomona: »Bog je dal Salomonu modrost in izredno bistroumnost in širino duha kakor sipine ob morskem obrežju« (1 Kr 5,9). Pri tem pa je zanimivo, da Salomon Boga ne prosi neposredno za modrost, ampak za učljivo srce.

 

 

Tudi Nova zaveza nam predoči v Mariji zgled učljivega srca, ki je prva doumelo bistvo modrosti oz. Modrosti kot učlovečenega Boga, saj se «v njej začno razodevati ‘čudovita Božja dela’, ki jih bo Duh izvrševal v Kristusu in v Cerkvi« (KKC 721). Mariji je pojem modrosti blizu, saj gre za živo osebo, za Njenega Sina. Prav zato običajno ne sedi na nekem posebej izdelanem prestolu, ker je poudarek na tem, da je ona sama Prestol žive Božje Modrosti. Marija je torej dokaz, da je Modrost oseba, ki ji je vredno prisluhniti, se ji zaupati in stopiti z njo v tako intimen odnos, da mi ona osvetli smisel vseh mojih besed in dejanj. Marija sama mi kaže pot do te Modrosti in me uči odpovedi sami sebi za večjo notranjo svobodo.

 

 

Zato s še toliko večjim ponosom poudarim, da sem Slovenka in da ima moj narod za zavetnico Božjo Mater, Marijo Pomagaj, ki vsak dan znova prosi za zdravo pamet ter za pravo življenjsko modrost vsakega Slovenca posebej.

 

 

Marija, tudi danes te prosim: Naj bo tvoj prestol vse tvoje bitje, s katerim se nam boš bližala, ko sami ne bomo znali do tebe. Takrat ti stori prvi korak in nam prinesi modrost v učlovečenem Kristusu. Pokaži nam, kako naj z njo sodelujemo v vsakdanjem življenju: doma v družini, pri študiju in na delovnem mestu, v družbi s prijatelji in povsod tam, kamor nas Modrost sama pošilja. Naj bomo njeni verodostojni »veleposlaniki« brez meja!   

 

 

s. Barbara Poredoš, HMP